Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

AI lennukoolituses, kas tulevik või hoopis olevik?

Vast ei lähe siin mööda nädalatki kui kuskil uudistevoos ei teavitata meid järjekordsest läbimurdest AI (Artificial Intelligence) vallas. AI-ga arendamisega seotud ettevõtete aktsiad tõusevad ja kooliõpetajad koolis nuputavad, kas laste kooli toodud kodutööd on ikka valminud nende endi pingutuse tulemusena või on seal ka AI “käsi” mängus.
Otsustasime siis katsetada AI-d erapiloodi lennuteooria kontekstis ja esitasime talle eestikeelse palve. “Palun seleta kuidas tekib tiival tõstejõud.”

Vastas ta meile järgnevalt (tekst muutmata kujul):

"Tiival tekib tõstejõud tänu selle kujule ja lennuki liikumisele. Tiiva ülemine pind on kumeram kui alumine pind. Kui lennuk liigub edasi, õhuvool jaguneb ja liigub kiiremini tiiva ülemise poole kohal, luues seega madalama õhurõhu kõrgema õhurõhu suhtes tiiva all. See erinevus õhurõhkudes põhjustab tiivale tõstejõu, mis tõstab lennuki õhku. See põhimõte on tuntud kui Bernoulli põhimõte ning selgitab, kuidas lennukid ja linnud saavad õhus püsida ja lennata."

Tõesti, kui väga lühidalt võtta siis väikeste mööndustega nii ongi. Kas sellest vastusest aga piisaks Transpordiameti aerodünaamika eksami tegemiseks? Kui AI-le täpsustavaid küsimusi esitada siis ta suudab iseenesest päris ammendavaid vastuseid anda. Aga selle jaoks, et teada kas AI vastused ka tõele vastavad, on vähemalt veel praegu mõistlikum õppida lennukooli poolt antavate materialide järgi ja käia koha peal konsultatsioonides. Siis võib üsna kindel olla, et asi õnnestub!

Vali meie kursuste lehelt endale sobiv ja tule meile õppima!